سیم و کابل, مقالات بابابرقی24

قیمت سیم و کابل چگونه بر بخش انرژی تأثیر می گذارد؟

قیمت سیم و کابل چگونه بر بخش انرژی تأثیر می گذارد؟

قیمت بالای مواد اولیه ضروری مانند مس و نیکل به نوبه خود باعث افزایش قیمت مجموعه های سیم و کابل شده است. قیمت های بالا این مجموعه ها - که برای انواع تجهیزات بخش انرژی حیاتی هستند - احتمالاً تأثیر زیادی بر بخش انرژی خواهد داشت.

کسب‌وکارهای این بخش می‌توانند پیرامون این تأثیرات برنامه‌ریزی کنند، اما تنها در صورتی که از بازاری که با آن روبرو هستند آگاه باشند.

وضعیت فعلی قیمت مونتاژ سیم و کابل

ترکیبی از بی‌ثباتی جهانی، مسائل زنجیره تامین مداوم، و تاثیر ماندگار کووید-19 همگی در قیمت‌های غیرعادی بالای فلز و مواد خام و اجزای مرتبط در حال حاضر نقش دارند.

شوک تورمی ناشی از حمله روسیه به اوکراین باعث شده است که قیمت فلزات در سطح جهانی افزایش پیدا کند. در برخی موارد، این قیمت‌ها از سطوحی افزایش می‌یابند که قبلاً به‌دلیل اختلالات زنجیره تأمین و کمبودهایی که به دلیل همه‌گیری کووید-19 ایجاد شده بود، به‌طور غیرعادی بالا بودند.

در اوایل ماه مارس، با تخلیه انبارها، قیمت مس به بالاترین حد خود رسید، که احتمالاً ناشی از نگرانی معامله گران در مورد اختلالات احتمالی عرضه است که ممکن است در پی درگیری روسیه و اوکراین رخ دهد.

علاوه بر قیمت‌های بی‌سابقه مس، شاهد افزایش شدید قیمت‌ها در موادی مانند نیکل (با 30 درصد افزایش)، کبالت (بیش از 7 درصد) و پالادیوم (40 درصد) هستیم.

نیکل یک عنصر ضروری در طیف گسترده ای از محصولات مهم از جمله آلیاژها، پوشش های مقاوم در برابر خوردگی، بسیاری از انواع باتری های قابل شارژ و فولاد ضد زنگ است. فولاد، همراه با مس، یک ماده رایج در مجموعه کابل ها و تسمه ها است.

کبالت همچنین در انواع تجهیزات و اجزای صنعتی ضروری است - از جمله باتری های قابل شارژ و سوپرآلیاژهای مورد استفاده در توربین های گاز.

به نوبه خود، افزایش قیمت فلزات نیز منجر به افزایش قیمت سیم، کابل و در مجموعه های کابل سازی شده است.

کاهش ظرفیت صنعتی ممکن است به زودی باعث افزایش قیمت مونتاژ سیم و کابل شود. تولیدکنندگان در روسیه و اوکراین به دلیل تهاجم به طور قابل توجهی در فعالیت های خود اختلال ایجاد کرده اند. به عنوان مثال، صنعت قابل توجه تولید مهار سیم در اوکراین، مجبور به تعطیلی شده است که مانع از فعالیت خودروسازان شده است.

صنعت تولید سیم و کابل این کشور ضربه مشابهی را متحمل شده است که احتمالاً قیمت جهانی کابل ها، مجموعه کابل ها و سیم ها را افزایش می دهد..

در نتیجه، طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها یا با افزایش قابل‌توجهی قیمت‌های فلزات و قطعاتی مانند سیم و کابل مواجه شده اند یا با آن مواجه خواهند شد. این قطعات تقریباً در هر قطعه یا دستگاه الکترونیکی از جمله پنل های خورشیدی، توربین های بادی و تجهیزات پتروشیمی ضروری هستند.

چگونه افزایش قیمت مونتاژ کابل ممکن است بر بخش انرژی تأثیر بگذارد

مجموعه های کابل برای انواع کاربردهای بخش انرژی، از جمله انرژی باد، انرژی خورشیدی و تجهیزات صنعتی لازم برای تاسیسات پتروشیمی و ذخیره سوخت ضروری هستند.هم کیفیت و هم جنس این مجموعه کابل ها می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد تجهیزات داشته باشد. به عنوان مثال، مجموعه کابل های مورد استفاده در توربین های بادی باید در شرایطی مانند خم شدن بیش از حد و برخورد صاعقه مقاومت کنند.

در نتیجه، انتخاب مواد مونتاژ کابل مهم است - انتخاب های رایج شامل مواد قوی مانند فولاد گالوانیزه و فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی است. فولاد ضد زنگ معمولاً برای مجموعه های کابلی استفاده می شود که باید در برابر عناصر مقاومت کنند، مانند مواردی که در توربین های بادی استفاده می شود.

در نتیجه، سازندگان تجهیزات الکتریکی و انرژی ممکن است خود را با هزینه‌های تولیدی رو به افزایش ببینند. مشاغلی که به این تجهیزات متکی هستند ممکن است مجبور شوند با افزایش قیمت ها کنار بیایند یا پروژه هایی را که به این نوع تجهیزات نیاز دارند به تاخیر بیاندازند.

افزایش قیمت مجموعه های کابل می تواند برخی از شرایط خوب بازار را که اخیراً برخی از مشاغل بخش انرژی از آن برخوردار بوده اند، جبران کند، مانند افزایش تقاضا برای تجهیزات انرژی تجدیدپذیر مانند پانل های خورشیدی و اجزای سیستم خورشیدی.

کمبود فولاد ضد زنگ همچنین می‌تواند تولیدکنندگانی را که به مجموعه‌های کابل متکی هستند مجبور کند به مواد دیگر نگاه کنند - که به طور بالقوه منجر به استفاده از مجموعه‌های کابلی می‌شود که سریع‌تر تخریب می‌شوند یا کمتر برای کاربردهای بخش انرژی مناسب هستند.

کسب‌وکارهای بخش انرژی باید چشم انتظار آینده باشند

از آنجایی که افزایش قیمت فعلی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین است، کارشناسان مطمئن نیستند که چه زمانی بازار به حالت عادی باز خواهد گشت.سال گذشته، کارشناسان امیدوار بودند که قیمت مواد ضروری سیم و کابل، مانند فولاد، در مقطعی در سال 2022 به حالت عادی بازگردد. که ممکن است پیش بینی آن دشوار باشد.

بحران‌های زنجیره تامین که به این درگیری مرتبط نبودند نیز نشانه‌های کمی از بهبود را در اوایل سال نشان دادند. علیرغم امید به کاهش ازدحام بنادر در سال 2022، جریان کانتینری در بنادر بزرگ در سراسر جهان همچنان کند است.کمبود مواد اولیه و اجزای ضروری مانند مجموعه کابل نیز ممکن است با تغییر رفتارهای تجاری بدتر شود.

در پی شیوع کووید-19، بسیاری از مشاغل و تجار استراتژی های منبع یابی و تدارکات محتاطانه تری را اتخاذ کردند. این تاجران و تولیدکنندگان ممکن است در زمانی که اختلالات زنجیره تامین محتمل به نظر می رسد، مواد خام ضروری را ذخیره کنند و به طور بالقوه کمبود موجود را شدیدتر کند.کسب‌وکارهایی که می‌خواهند به این تغییر واکنش نشان دهند، می‌توانند برای کاهش اختلالات احتمالی که افزایش قیمت‌ها ممکن است داشته باشد، اقدام کنند. پیروی از تاجران عمده فلزات و ذخیره مواد یا اجزای ضروری ممکن است استراتژی خوبی برای اطمینان از عرضه ثابت فلزات و قطعاتی مانند مجموعه های کابل در آینده باشد.

این کسب‌وکارها همچنین باید پتانسیل افزایش قیمت‌ها را در قراردادها، بودجه‌ها و توافق‌های تجاری جدید لحاظ کنند. قراردادهایی که امروز معقول به نظر می رسند ممکن است ظرف چند ماه در صورت ادامه افزایش قیمت فلزات غیرقابل اجرا شوند.

بخش انرژی می تواند برای افزایش قیمت سیم و کابل آماده شود

افزایش قیمت فلزات احتمالاً هزینه مونتاژ سیم و کابل را در آینده نزدیک افزایش می دهد. کارشناسان بر این باورند که شرایط بازار که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، احتمالاً به زودی از بین نمی‌رود، به این معنی که مشاغل از هر نوع ممکن است برای مدتی با افزایش قابل توجه قیمت فلزات روبرو شوند. در نتیجه بخش انرژی ممکن است با افزایش قیمت انواع قطعات و مواد خام مواجه شود. آماده شدن برای این افزایش قیمت ها در حال حاضر ممکن است به کسب و کارها در این بخش کمک کند تا در چند ماه آینده به طور مؤثرتری حرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *