روشنایی, مقالات بابابرقی24

بازنگری در نحوه فروش سیستم های کنترل روشنایی

بازنگری-در-نحوه-فروش-و-استفاده-سیستم-های-کنترل-روشنایی

مقدمه ای بر کنترل روشنایی

سیستم کنترل روشنایی یک راه حل کنترل روشنایی مبتنی بر شبکه هوشمند است که ارتباط بین ورودی ها و خروجی های مختلف سیستم مربوط به کنترل روشنایی را با استفاده از یک یا چند دستگاه محاسبات مرکزی ترکیب می کند. سیستم های کنترل روشنایی به طور گسترده در نورپردازی داخلی و خارجی فضاهای تجاری، صنعتی و مسکونی استفاده می شود. سیستم های کنترل روشنایی گاهی اوقات تحت عنوان روشنایی هوشمند نامیده می شوند. سیستم های کنترل روشنایی برای تامین مقدار مناسب نور در مکان و زمانی که نیاز است، خدمت می کنند.

کنترل های روشنایی

کنترل‌های روشنایی مزایای بسیاری را ارائه می‌دهند، اما هنوز به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

علیرغم دهه‌ها ترویج صرفه‌جویی در انرژی که کنترل‌ها می‌توانند فراهم کنند، DOE تخمین می‌زند که 66 درصد ساختمان‌های تجاری و 93 درصد ساختمان‌های صنعتی فاقد هرگونه کنترلی فراتر از کلید روشن/خاموش از سال 2017 هستند. زمان آن فرا رسیده است که رویکرد جدیدی را امتحان کنیم. به گفته لیزل ویتنی شولت، مدیر برنامه، کنسرسیوم DesignLights، و دن ملینگر، مدیر گروه انرژی فیوچرز، که شامل همه چیزهایی است که کنترل ها باید ارائه دهند.

DOE (Department of Energy - وزارت نیرو)

بهینه سازی سیستم های نظارتی روشنایی

در یک وبینار اخیر که توسط IES میزبانی شد، لیزل و دن طرح خود را جهت "پیش فروش جدید" ارائه کردند. بسیاری از وسایل ال‌ای‌دی نسل اول نیاز به تعویض دارند، بنابراین این زمان مناسب برای اجرای کنترل‌ها در پروژه‌ها است. از آنجایی که از بهران همه‌گیری باز میگردیم و بودجه زیرساختی افزایش می‌یابد، چشم‌انداز بخش ساخت‌وساز روشن است. و بودجه برای برنامه های بهره وری انرژی همچنان در دسترس است.همانطور که دیدیم، تاکید بر صرفه جویی در مصرف انرژی کافی نیست..

IES (Integrated Environmental Solutions - راه حل های یکپارچه زیست محیطی)

(Liesel Whitney-Schulte - مدیر برنامه DLC برنامه‌های کنترل‌های روشنایی شبکه‌ای برای کمک به پیشرفت محصولات روشنایی با کیفیت در بازا.)

(Dan Mellinger - یک مدیر ارشد در Energy Futures Group)

باز تعریف هوشمند سازی روشنایی

سیستم های کنترل روشنایی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول و ساده، شما کنترل های مستقلی می باشند که اینها سیستم های کنترلی اولیه هستند که از طریق فرآیندهایی مانند کاهش نور و سنجش اشغال فضا، صرفه جویی در انرژی را فراهم می کنند. آنها به یک طریق با یک چراغ یا کنترل کننده بار ارتباط برقرار می کنند و به سایر دستگاه های کنترل متصل نیستند. دسته دوم و اصلی سیستم یکپارچه‌تر نظارت بر روشنایی می باشد که امکان کنترل‌های روشنایی شبکه‌ای دارد، جایی که همه چیز هماهنگ است و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های ارزشمند جدید را برای صاحبان ساختمان‌ها فراهم می‌کند.

DOE تخمین می زند که در حال حاضر تنها 4% از لامپ های LED ( لامپ ال ای دی) داخلی با کنترل های روشنایی شبکه ای مرتبط هستند. اگر می‌توانستیم نرخ پذیرش این برنامه‌های کنترلی را افزایش دهیم، میتوانستیم مبلغ قابل توجهی از هزینه کرد سازمان را در بخش انرژی صرفه جویی نماییم. اما برای انجام این کار، باید رویکرد خود را تغییر دهیم. سوابق فعلی ما نشان می دهد که بدون تغییر رویکردمان، از هدف نورپردازی DOE فاصله زیادی داریم و در همچنان به صورت پنهان در حال هدر دادن منابع مالی در قسمت روشنایی بیهوده می باشیم.

در زمان فعلی، استفاده از کنترل های روشنایی و صرفه جویی در انرژی غیرقابل انکار می باشد، اما مزایای صرفه جویی و یا بهتر بگوییم مدیریت هزینه در بخش انرژی اغلب نادیده گرفته می شود، حتی اگر این مزایا برای مشتریان مطلوب ترین باشد. قانون 3-30-300 در اینجا توضیح می دهد - شرکت ها معمولاً تنها 3 دلار در هر فوت مربع در سال برای خدمات آب و برق خرج می کنند، در مقایسه با 30 دلار برای اجاره و 300 دلار برای حقوق و دستمزد. بنابراین، فروش تکنولژی و "سیستم های قدیمی کنترلی روشنایی"، که صرفاً بر روی صرفه جویی در انرژی تمرکز می کند، برای مصرف کنندگان چندان جذاب به نظر نمی ریسد. اگر در عوض، بر مزایای کنترل‌هایی که بر دسته‌های 30 و 300 دلاری تأثیر می‌گذارند تأکید کنیم، شرکت‌ها ممکن است به احتمال زیاد وارد این بازار کار و سرمایه گذازی شوند.

مزایای کنترل هوشمند روشنایی

مزایای غیر انرژی شامل بهبود سلامت شبانه روزی (بهبود در عمل کرد افراد)، استفاده از فضا مناسب، نظارت به میزان مصرف نقطه ای، مسیر یابی، و کمک اضطراری است. ما به سرعت به سمت یک محیط دیجیتالی تر حرکت می کنیم که در آن همه چیز به هم متصل است. ساختمان‌های هوشمند کنترل متمرکزی بر تمام سیستم‌های ساختمان ارائه می‌دهند و با توجه به فراگیر بودن و یکنواختی آن، روشنایی در موقعیت مناسبی قرار خواهد داشت تا بخشی جدایی ناپذیر از زیرساخت شبکه باشد.

بنابراین، برای حرکت رو به جلو چه کاری باید انجام داد؟ ما باید روی ارزشهای پیشنهادی درست تمرکز کنیم. ما باید برای تعیین کمیت مزایای غیر انرژی راهی پیدا کنیم تا بتوان آنها را به راحتی قابل درک برای مشتری کنیم..

کلام آخر

به طور خلاصه، کنترل‌های روشنایی نتوانسته‌اند به نرخ پذیرشی و فروش مناسبی برسند. نقطه تمرکز و فکری فروش اصلی، تا کنون، صرفه جویی در انرژی مرتبط با کنترل آن بوده است. اما، مصرف کنندگان از این موضوع متقاعد نشده اند، به ویژه با توجه به اینکه محصولات LED (روشنایی ال ای دی) در حال حاضر چقدر کارآمد جهت صرفه جویی در انرژی می باشند. بنابراین، به یک رویکرد جامع به طیف کاملی از مزایای ارائه شده توسط کنترل ها در جامعه مورد نیاز است. با یکپارچه سازی سیستم های ساختمانی، روشنایی به خوبی به عنوان یک مرکز فناوری ساختمان های هوشمند قرار می گیرد، بنابراین فرصت عالی برای مشاهده اجرای گسترده کنترل های روشنایی شبکه ای به وجود خواهد آمد. انجام این کار منجر به صرفه جویی میلیاردی می شود..